wtorek, 18 sierpnia 2015

Powodzenie węgla kamiennego


Powodzenie węgla kamiennego

Według danych GUS, w ramach indywidualnego ogrzewania, w Polsce spala się co najmniej 10 mln ton węgla rocznie! Ogółem blisko 70 % domów jednorodzinnych ogrzewana jest przy użyciu kotłów węglowych. Prawdopodobnie m.in. z racji mniejszego dostępu do sieci gazowych, udział gospodarstw opalanych węglem na obszarach wiejskich jest większy niż w miastach.


Wykres 1. Jakim źródłem ciepła ogrzewany jest Państwa dom? (źródło: „Efektywność energetyczna w Polsce. Przegląd 2013. Domy jednorodzinne”. Instytut Ekonomii Środowiska)


Nowoczesne automatyczne piece węglowe, w których wykorzystamy opał dobrej jakości, mogą osiągać sprawność spalania nawet do 80-90%, co sprawia, że przy relatywnie niskich cenach węgla w stosunku innych paliw koszt ogrzewania domu tym paliwem jest najniższy. Węgiel dzieli się też na sor­ty­menty według wiel­ko­ści ziarna.

Jaki sor­ty­ment węgla wybrać?


Zazwyczaj im ziarno grub­sze, tym węgiel jest lep­szy do zasto­so­wa­nia w domo­wym kotle (ale też droższy).  Inaczej jest w przypadku Eko­groszku Królewskiego, którego cena jest zwykle wyższa niż kostki. W porównaniu z innymi sortymentami, po spaleniu Ekogroszku Królewskiego otrzymujemy nie tylko małą ilość szkodliwych tlenków siarki, ale też niewiele popiołu, co pozwala nam zachować czystość.

Reasumując, węgiel jako opał, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Klienci mają szeroki wybór sortymentu, a wydajność spalania tego paliwa wciąż się poprawia.











2 komentarze:

  1. Ja od początku nie chciałam u siebie w firmie takiego źródła ogrzewania i postawiłam na gaz. Dobrze zrobiłam, gdyż niedawno skorzystałam z oferty https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-firmy/ i faktycznie płacę teraz o wiele mniej za gaz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli mamy piec na takie paliwo to także powinniśmy pamiętać oraz pilnować regularnych przeglądów naszych przewodów kominowych. Uważam, że w takich momentach dobrze jest wezwać kominiarza https://kominiarz.warszawa.pl/ który dokładnie wie co należy zrobić.

    OdpowiedzUsuń