czwartek, 27 sierpnia 2015

Porównanie kosztów ogrzewania


Koszt ogrzewania domu

Wybór sposobu ogrzewania domu  jest  jedną z najważniejszych kwestii, decydujących o kosztach jego późniejszej eksploatacji. Właściwie, najistotniejszą rolę odgrywa rodzaj zastosowanego paliwa. Najczęściej wybierane są: węgiel, drewno, pelet, olej opałowy, gaz, prąd.
Z reguły, im tańszy jest zakup urządzenia, tym droższe okazuje się być jego działanie. Przykładem są grzejniki elektryczne. Ich zakup wymaga niewielkich nakładów finansowych. Niestety, energia elektryczna jest droga, a w związku z tym ogrzewanie tego typu kosztuje najwięcej. Natomiast, w przypadku pomp ciepła- system z urządzeniami do domu jednorodzinnego to kwota ok. 50 tys. zł, jednak koszt eksploatacji jest niemal czterokrotnie niższy niż przy użyciu energii elektrycznej.

Co więc wybrać?

Wykres przedstawia koszty ogrzewania domu o powierzchni 160 m2 i podgrzewania c.w.u. (300 litrów/dzień) wg cen na lipiec 2014 r.




Według danych przedstawionych powyżej najtańsza w eksploatacji jest gruntowa pompa ciepła. Należy jednak pamiętać o wciąż wysokich kosztach montażu urządzeń, co w wielu przypadkach zmniejsza atrakcyjność tego sposobu ogrzewania.
Nie dziwi więc niesłabnące zainteresowanie węglem i drewnem.  Cena zakupu oraz montażu kotła jest zdecydowanie niższa  niż w przypadku pompy ciepła, a roczny koszt ogrzewania domu przy pomocy tych źródeł ciepła jest stosunkowo nieduży.  Oczywiście istotna jest też sprawność zastosowanych urządzeń.
Węgiel i drewno okazują się tańszymi w eksploatacji niż gaz ziemny, a zastosowanie oleju opałowego generuje około dwukrotnie wyższy koszt niż one! Żadna rewolucja więc, póki co, nie nastąpiła: najtańszym sposobem ogrzewania wciąż jest zastosowanie węgla i drewna.  





15 komentarzy:

  1. czegoś takiego właśnie szukałam;) Jasne koszta, widać jak na dłoni co ile kosztuje. Ja teraz też szukam na https://manufaktura-kominkow.pl akcesoriów do budowy kominka u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym roku kończyłem budowę mojego długo wyczekiwanego domu. Jako ogrzewanie zdecydowałem się na pompę ciepła z firmy instaltechnik we Wrocławiu. Ich specjaliści bardzo dobrze wyliczyli mi kosztorys i potencjalne oszczędności w przyszłości, co przekonało mnie do montażu pompy ciepła

    OdpowiedzUsuń
  3. pompa ciepła cena

    Witamy do Nowoczesne Technologie Grzewcze, Dostać najlepsz pompy ciepła na najniższy koszt. My zapewniać najlepiej pompa ciepła i instalacja usługa na najniższy cena!

    http://ne-polska.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też zdecydowałam się na ogrzewanie podłogowe i każdego dnia przekonuję się o tym, że był to jak najbardziej trafny wybór. Skorzystałam z oferty firmy Uponor, ze względu na same pochlebne opinie. I przyznam szczerze, że faktycznie - nie mam na co narzekać, przy takim rozwiązaniu.

    OdpowiedzUsuń
  6. pompa ciepła

    Witamy do Nowoczesne Technologie Grzewcze, Dostać najlepsz pompy ciepła na najniższy koszt. My zapewniać najlepiej pompa ciepła i instalacja usługa na najniższy cena!

    to get more - http://ne-polska.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Pompę ciepła kupiłem jeszcze w 2018 roku i przez pierwszy rok tylko robiłem porównanie kosztów. Znalazłem fajną ofertę na stronie https://instaltechnik.pl/ i stamtąd też zamówiłem pompę. Oszczędności wynikające z posiadania pompy są miażdżące. Nie mówiąc już co będzie jak pompa się zwróci

    OdpowiedzUsuń
  8. pompa ciepła koszt

    Witamy do Nowoczesne Technologie Grzewcze, Dostać najlepsz pompy ciepła na najniższy koszt. My zapewniać najlepiej pompa ciepła i instalacja usługa na najniższy cena!

    to get more - http://ne-polska.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście ja korzystam z ogrzewania gazowego zarówno w domu jak i w firmie. Dlatego gdy zobaczyłam ofertę https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-firmy/ to wiem, że wybór tej oferty do ogrzewania gazowego był zdecydowanie najlepszy.

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie montażem pompy ciepła zajęła się firma flexipowergroup.pl. Pełen profesjonalizm i fachowe doradztwo

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja od razu zdecydowałem się na piec na ekogroszek i moim zdaniem całość działa znakomicie. Tym bardziej, że sam ekogroszek kupuję w https://sobianek.pl/ i jak najbardziej jest on wysokiej jakości przez co jest również bardziej kaloryczny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. W sumie to już od nas samych zależy na jakie ogrzewanie się zdecydujemy. Ja jestem zdania, że bardzo fajną sprawą jest na pewno posiadanie ogrzewania podłogowego. Jeśli chcemy je wykonać to firma http://ewol-ogrzewanie.pl/ robi to doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy faktycznie chodzi o samo ogrzewanie to ja przede wszystkim stawiam na piec na ekogroszek. Wiem również, że regularne wizyty kominiarza z https://kominiarz.warszawa.pl/ pozwalają mi utrzymać całość instalacji spalinowej w należytej kondycji.

    OdpowiedzUsuń